Mijn "Happy Place"

 Juli 2020. 

Dit jaar gaan we op vakantie naar het Lago di Caldonazzo. Een leuke omgeving. Maar ik kom eigenlijk voor de Dolomieten. Maar daar was eigenlijk geen grote camping te vinden waar veel voor de kinderen te doen was. 

Dan is het 29 juli 2020. We gaan voor onze eerste wandeling. We rijden door een prachtige omgeving naar Zans. Daar parkeren we voor 6 Euro onze auto en daar begint onze wandeling. De Adolf-Munkel-Trail. 

De Adolf Munkel Trail (Via delle Odle) is een prachtige rondwandeling langs de voet van de imposante noordwand van het Geisler/Odlemassief in de Dolomieten. Het wordt zelfs gezien als een van de meest indrukwekkende wandelroutes in de Dolomieten. We hebben echt genoten van de verschillende uitzichten. 

Tijdens mijn vakantie heb ik deze wandeling 3x gemaakt, en 3x via een andere weg. De ene nog mooier dan de andere. 




Alle keren was de Geisleralm, ofwel de Rifugio delle Odle het doel.  Deze prachtige berghut ligt op 1996 meter hoogte in het Natuurpark Puez - Geisler.  En dit is echt mijn "happy Place" geworden. De berghut zelf is al een must-see op zich. Het personeel is vriendelijk, het eten is heerlijk en super leuk opgemaakt. Het is gewoon zonde om het op te eten. 
Naaste de Geisleralm ligt een grote weide. En ze noemen dat de "Geislerkino". Vanaf hier neem je plaats in een van de houten stoelen of bankjes en heb je het meest mooie uitzicht op zowel de Geisleralm, alsook de Geislertoppen. Dit kan gewoon niet beter. Dit uitzicht is een van de meeste gefotografeerde uitzichten van de Dolomieten.  

Deze plek heeft echt mijn hart veroverd. Zo erg dat ik in september 2020 heb besloten, om deze plek op mijn arm te vereeuwigen als een tattoo. Een blijvende herinnering. 
Dus ben je ooit in de Dolomieten? Dan is dit een must-see. Natuurlijk gaat iedereen naar het Lago di Braies, of de Drei Zinnen, maar eerlijk gezegd, heeft de schoonheid van deze plek, deze uitzichten, mij betoverd. 


Reacties